niedziela, 21 sierpnia 2011

Diesel w BMW M5

To coraz bardziej prawdopodobne
Jak donoszą zagraniczne portale, motor będzie miał pojemność 3 l i zostanie wyposażony w trzy turbosprężarki. Na łamach gazety "The Detroit Bureau" głos w sprawie zabrał manager oddziału M Power Brian Watts, który powiedział, że władze BMW rozważają zbudowanie takiego samochodu, ale jeszcze nie podjęto ostatecznych decyzji. Z kolei inne źródła związane z firmą podają, że BMW M550dX będzie gotowe wiosną przyszłego roku.

"The Detroit Bureau" pisze, że silnik nowego BMW będzie wyposażony w jedną małą turbosprężarkę, która będzie pracowała przy niskich obrotach, oraz dwie duże z systemem twin-scroll, które zapewnią wysokie osiągi przy wysokich obrotach. Do tego silnika zostanie zaprojektowana zupełnie nowa głowica. Aby zoptymalizować dawkę paliwa, motor otrzyma system sterowania zaworami Valvetronic.

Jakie to przyniesie efekty? Według amerykańskiej gazety silnik Diesla w wysokoprężnej "emce" będzie miał około 500 KM (M5 ma 560 KM). Ale największe wrażenie będzie robił jego moment obrotowy, który wyniesienie 880 Nm (M5 - 680 Nm). W celu uzyskania lepszego przeniesienia momentu na asfalt samochód zostanie wyposażony w napęd na 4 koła. Jakich osiągów można spodziewać się w aucie z takim silnikiem?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz